Mera blod

Jag åkte inte till jobbet i dag. När mobilen larmade klockan halv fem i morse vaknade jag i ett blodinferno. Om jag tyckte att det var mycket blod i går så är det inget mot hur mycket blod det var i morse. Det var blod överallt; det mesta i sängen där det var flera stora pölar! Det var även blod på golven i sovrummet, hallen och köket. Otis hade alltså börjat att blöda igen, precis som i går. Först satt jag bara och stirrade på allt blod en lång stund, sedan insåg jag att jag inte kunde åka till jobbet och lämna Otis hemma utan uppsikt. När jag väl hade bestämt mig för det började jag att torka upp blodet från golven. Det tog en halvtimma och det gick åt nästan en hel rulle toalettpapper.  :O
Sedan väntade jag några timmar tills jag kunde ringa till veterinären. Jag fick en tid för en undersökning ett par timmar senare, men redan innan jag åkte dit hade jag tagit det stora och jobbiga beslutet. Otis är nu hos Hobbe och Tilda i katthimlen.  :´(

Kommentarer
Postat av: Maria

Där är han i gott sällskap men så sorgligt 😞

2014-05-13 @ 00:51:38
Postat av: bobokrull

Usch vad tråkigt, beklagar sorgen. :(

2014-05-13 @ 07:36:29

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0