Dålig start på veckan

Den här veckan började ganska dåligt i morse. Jag hade bokat en tid för att besikta bilen, inget konstigt med det. När jag kom till Bilprovningen och skulle checka in så fanns det ingen bokad tid i systemet. Jag tänkte att jag kanske hade slagit in fel registreringsnummer så jag försökte checka in en gång till. Samma sak hände; det fanns ingen bokad tid. Så jag letade upp en av de anställda och sa att jag inte kunde checka in. Han försökte också och fick samma svar; ingen tid bokad.
Han frågade om jag var säker på att jag hade bokat en tid hos dem och jag svarade "Ja, hos Bilprovningen". Då berättade han att det är inte längre den Bilprovningen. Nu är det en annan bilprovning och den Bilprovningen har flyttat till en helt annan stadsdel. Va?!?  :O
Hur fasen skulle jag kunna veta att den Bilprovningen har flyttat och att det nu är ett annat företag som bedriver bilprovning där den Bilprovningen har legat i hur många år som helst?!? Killen sa att det är ganska många som tar fel och tror att den Bilprovningen är kvar där. Tror fasen det!!! Det är ju kanske inte så konstigt när det är samma verksamhet i samma lokaler?!?  ;O
Jag hoppade i alla fall in i bilen och åkte till den Bilprovningen. Det tog 15 minuter att åka dit och när jag checkade in på rätt ställe fick jag veta av systemet att min bokade tid hade gått ut och att jag kunde ställa mig i kö för en tid på drop-in i stället. Bilen måste besiktas så jag hade inget val. Jag fick vänta 45 minuter och fick dessutom betala en extra kostnad för att det var drop-in. Jäkligt surt!  ;(
 
Hur gick besiktningen då? Jo en tvåa blev det, så nu måste det fixas till och ombesiktas. Inte så roligt, men jag trodde att det skulle bli fler tvåor så jag är nöjd med att det bara blev en. Men jag är fortfarande sur över att Bilprovningen har flyttat så att jag kom för sent till min tid och fick betala extra för det.  ;(

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0