Praktik

Det är ganska roligt att ha praktik trots att det är på jobbet där jag har varit hela sommaren. Skillnaden är att nu är jag med på allt möjligt för att se och lära mig ännu mera. I dag fick jag t.ex. sköta röntgen av en katt. Jag har ju hjälpt till med röntgen många gånger i sommar, men i dag fick jag själv göra inställningar och lägga katten i rätt position.  :)
I går fick jag öva på att sätta kanyl på en hund. Jag fick sätta två olika kanyler och jag satte båda på första försöket!  :D  Det var i och för sig en väldigt snäll och lugn hund som satt stilla, men det känns ändå roligt att det gick så bra. Nu är det bara att fortsätta att öva.
Vad har jag mer hunnit göra? Jo just det, jag har rakat en böld, assisterat vid en munsanering och gett injektioner.  :o)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0