Samma resultat

Veterinären och jag pratade lite i går när hon hade tittat på analyserna av urinprovet. Odlingen som vi gjorde visar på att Raven har bakterier i urinen och det tyder på en inflammation i urinblåsan och urinvägarna. Vi har dock inte hittat något som orsakar inflammationen. Så kort sagt; vi fick samma resultat som för två år sedan när jag då försökte ta reda på varför Raven läcker urin. Frågan är varför Raven har återkommande inflammationer hela tiden?  :/
Veterinären skrev ut ett recept på ett antiinflammatoriskt preparat som Raven ska få två gånger om dagen i tio dagar, och vi bestämde att vi ska ta ett nytt urinprov och eventuellt göra ett ultraljud i samband med att hon ska tillbaka till veterinären för att åtgärda resten av tänderna.
 
I dag var det min sista dag på praktiken. Jag är nämligen kompledig i morgon för att jag hade praktik kväll/natt förra veckan. Det ska bli jätteskönt med en långhelg innan studierna drar igång på riktigt igen på måndag.  :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0