Kick-off

Vilken helg jag har haft!  :D  Jag vet inte ens var jag ska börja...
Jag inleder med ett kort och gott; JÄDRAR! Jag har varit på en helt fantastisk kick-off i Stockholm. Den var grym!  :D  Det var en kick-off för hela AniCura, så det var anställda från nästan alla AniCura-kliniker i Sverige, Norge, Danmark, Finland, Tyskland, Nederländerna och Österrike. Vi var ca. 1.200 personer som träffades på Infra City i Stockholm för föreläsningar och fest, och det var fullt ös hela tiden från början till slut.
 
 
Programmet såg ut ungefär så här:
Vi som jobbar på klinikerna i Östergötland åkte med buss härifrån kl. 07.00 i går morse. När vi kom fram till Infra City fick vi våra namnskyltar och goodie-bags med bland annat en fleece-jacka/tröja. Det serverades smörgås och kaffe/te och sedan började första föreläsningen. Den inleddes med den prisbelönta brittiska föreläsaren Colin Moon som var vår konferencier under de här två dagarna och som underhöll oss mellan föreläsningarna. Alla föreläsningar hölls för övrigt på engelska med hänsyn till våra kollegor från de andra länderna, så det var bra att han värmde upp oss lite först. Han är så grymt bra!  :D
Dagen fortsatte med lunch, föreläsning, fika och föreläsning igen och sedan var det dags för kvällens aktiviteter. Vi blev skjutsade med buss till vårt hotell där vi snabbt klädde om, fixade och piffade till oss för att sedan gå på förfest. Det anordnades 84 olika pre-parties och på våra namnskyltar var vi indelade i fyra olika färger (jag var blå) och på dem stod också vilket pre-party man skulle gå på.
 
 
Det var lika många teman på förfesterna som det var pre-parties, och det pre-party som jag fick gå på hette "AniCura Ink". På det partyt blev vi alltså "tatuerade" under tiden som vi drack bubbel och lärde känna varandra. Jag fick bland annat en fin AniCura-logga på överarmen.  ;o)
 
 
Förfesterna varade 1 timma, sedan blev vi bussade tillbaka till Infra City där den stora festen hölls. Jädrar, vilken fest det var!  :O  Det var välkomstdrink, tre-rättersmiddag med dryck och drinkbiljetter, liveband och två dj´s på olika dansgolv. Jag dansade till sent på natten och det var verkligen fullt ös; till och med de som närmar sig pensionsålder höll igång och dansade. För de som ville ha något mer att äta serverades det nattvickning i form av korv med bröd efter kl. 01.00.  :)
 
 
Sent i natt körde bussen oss tillbaka till hotellet och efter knappt fyra timmars sömn och lite frukost var det dags att åka till Infra City igen för dag två. Det var likadant upplägg som gårdagen; föreläsning, fika, föreläsning, lunch och sedan en mycket underhållande föreläsning av Colin Moon som avlslutning. Klockan 14.30 lämnade vår buss Infra City för att skjutsa oss hem igen.
 
Det har verkligen varit en helt fantastisk kick-off och jag har haft så roligt. Allt har varit så noggrant planerat och välorganiserat; jag är så imponerad av hur smidigt det har gått när 1.200 personer ska äta och förflytta sig. Schemat har varit riktigt tajt, men ändå har tidsplanen hållits nästan på minuten hela tiden. Otroligt bra gjort!
Jag har träffat många arbetskollegor från både Jägarvallens Djursjukhus och Djursjukhuset i Jönköping, och jag har så klart även pratat med anställda på andra AniCura-kliniker. Det har bjudits på en del överraskningar också, som t.ex. när AniCuras vd i slutet av middagen i går ställde sig på scenen och sjöng ABBA´s "Mamma Mia" med omgjord text så att den handlar om AniCura i stället. Bland annat textraderna i refrengen; "Mamma Mia, here I go again. My my, how can I resist you" var omgjorda till "AniCura, here we go again. My my, pets are our passion". Så roligt!  :D
Jag är sjukt nöjd med den här helgen!  :o)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0