SRF 2016

Jag ska försöka att sammanfatta årets SRF.
 
Jag var ordentligt förkyld när vi i onsdags förmiddag packade in oss i bilen för att åka söderut mot Norje. Men jag tänkte inte låta en förkylning hindra mig, så jag gjorde mitt bästa med min färddricka.  :)  Det blev dock en ganska lugn första festivaldag för mig. När vi kom fram till Pukavik installerade vi oss på vårt rum och umgicks sedan lite med några av de andra husgästerna i trädgården innan vi åkte in till festivalområdet för att hämta våra armband och titta på Amaranthe.
 
 
På torsdagen var förkylningen nästan borta och jag mådde mycket bättre. Vädret var kanonbra, så det blev mycket trivsel i trädgården innan vi på eftermiddagen åkte in till festivalområdet.
 
 
Den dagen såg jag först lite av Graveyard,
 
 
lite av L.A.Guns,
 
 
lite av Slayer,
 
 
nästan hela konserten med Megadeth,
 
 
och avslutningsvis hela konserten med Queen + Adam Lambert.
 
 
Sedan hade vi efterfest i huset till framåt klockan 04.00 på morgonen...  :D
 
Fredagen bjöd på både sol och lite regn vilket gjorde att vi stannade och festade i huset nästan hela dagen. Väl inne på festivalområdet började vi med att se lite av Foreigner.
 
 
Sedan umgicks vi lite med Broder Tuck. ;D
 
 
Kvällen fortsatte med lite Gamma Ray,
 
 
hela konserten med Twisted Sister,
 
 
och självklart hela årets-måste-se-konsert med Avantasia.  :o)
 
 
Som vanligt hade vi knappt hunnit blinka förrän det var lördag och festivalens sista dag. Även den dagen umgicks vi länge i trädgården innan vi ganska sent på dagen åkte in till festivalområdet.
Jag hann i alla fall med att se lite av Dirkschneider,
 
 
och nästan hela Anthrax,
 
 
innan jag avslutade årets festival med hela Sabatons konsert.
 
 
Trots en förkyld inledning på festivalen så har jag haft lika trevligt och roligt som alla tidigare år. Det är bara 360 dagar kvar till nästa SRF.  ;)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0