Bemötandekurs och Huevos rancheros

Jag och vår chefsveterinär har i går och i dag varit på en tvådagarskurs i bemötande. Kursen var på hotellet bredvid jobbet så jag hade väldigt nära dit. Det var en av föreläsarna från AniCura´s kick-off i Stockholm i januari som höll i kursen och eftersom han är från Norge har jag lyssnat på härlig norska i två dagar.  :)  Vi fick lära oss hur vi ska bemöta människor i olika sinnesstämningar på ett bra sätt. Det är ju inte alla djurägare som är glada och nöjda, och nu har vi lärt oss hur vi ska handskas med nervösa, arga, upprörda, missnöjda och ledsna djurägare också. Det skiljer sig ganska mycket från hur man gör eller tror att man ska göra, så nu gäller det att tänka om och göra helt annorlunda mot det som man är van vid.  :O
Men det var en bra kurs och alla som jobbar med djurvård, och även humanvård, borde gå den. Egentligen borde alla som jobbar med något slags serviceyrke/kundkontakt gå den!
 
I kväll har jag lagat min första maträtt från "Lina´s matkasse". Jag lagade Huevos rancheros med chorizo, koriander och lime. En lite het maträtt, men god. Så enkelt och roligt det är att laga mat när alla ingredienser levereras direkt till dörren och man har en detaljerad, enkel och tydlig beskrivning att följa!  :o)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0