En fyrbent gäst

Jag och Raven har en gäst här. Det är en liten kisse som heter Mona. Tanken är att hon ska bo i jourhem här hos oss ett tag. Det är nästan två år sedan jag hade en jourhemskatt senast, Saga, så det är lite spännande att ha en nu igen. Jag vet inte så mycket om henne förutom att hon infångades i går och att hon är jätterädd. Hon har varit här i fem timmar nu och ända sedan jag släppte ut henne ur transportburen har hon gömt sig längst in i ett hörn bakom lite saker. Hon låtsas att hon inte syns och jag låtsas att jag inte ser henne. Stackars liten!  :(
Raven däremot verkade bli glad när jag kom hem med henne. Hon gick direkt fram till transportburen och pratade med henne. Hon pratade länge och det verkade nästan som att hon sa "Hej. Vem är du? Ska du vara här hos oss? Kom ut och lek.". Jag tror att Raven är lite besviken över att Mona gömmer sig.  :/

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0