Flera hekto upp

I dag är första dagen på det nya året och då är det säkert många som har tänkt att börja "sitt nya liv"; sluta röka, träna, äta och leva hälsosamt, gå ner i vikt... Här ska vi också börja leva lite hälsosammare; Raven måste banta!
Jag har märkt att hon har blivit lite rundare och i dag ställde jag henne på vågen. Hon har gått upp flera hekto på bara några månader. Inte bra! Det kan vara en biverkning av att hon äter kortison, men hon hade ju lite för tjock päls runt magen redan innan, så det är inte bra att hon har gått upp mera. Nu måste vi ta tag i det här på allvar. Hon äter redan bantarmat, men jag får försöka aktivera henne så att hon rör på sig lite mera också. Jag ska säga till henne att göra några sit-ups innan hon somnar i kväll.  ;)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0