Full fart natten till i dag

Förkylningen är lite bättre, men jag har haft huvudvärk och en konstig yrsel i dag. Trött har jag varit också, men det beror nog till viss del på att det var full fart på kattungarna i natt. Strax före klockan två åkte en blomkruka i golvet så jag fick gå upp och sopa upp blomjord. Sedan hann jag bara gå och lägga mig en liten stund innan en matskål med torrfoder åkte i golvet och gick sönder. Då var det bara att kliva ur sängen och sopa upp skärvorna, för vi vill ju inte ha små kattassar med skärsår.  :/
Klockan halv sex i morse var det dags igen; då åkte samma blomkruka i golvet för andra gången. Upp och sopa upp blomjord en gång till. Klockan 8 vaknade jag av att det var brottningsmatch i sängen. Men då lyfte jag ut alla kattungar från sovrummet och stängde dörren så att jag kunde få sova ostört ett par timmar.
 
På eftermiddagen i dag träffade jag min kusin och mitt kusinbarn en stund. De var på genomresa och stannade här för att träffa mig och äta lite mat. Vi ses alldeles för sällan så man får passa på när tillfälle ges.  :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0