G N´ R

I går åkte jag, Maria o Claes till Stockholm för att gå på konsert. När vi hade parkerat bilen åt vi först lite mat på restaurang "Mangiardino" innan vi gick in på Friends Arena för att se förbanden Backyard Babies och The Darkness. Ungefär klockan 21 gick äntligen Guns N´ Roses upp på scenen och de bjöd på en drygt tre timmar lång konsert. Jag måste erkänna att den var mycket bättre än vad jag hade förväntat mig.
Det är nog 24 år, kanske mer, sedan jag såg dem senast med originaluppsättningen av bandmedlemmar. Nu är alla utom två tillbaka i bandet igen och det känns mer som det "riktiga" Guns N´ Roses än det som spelade på SRF för några år sedan när bara sångaren Axl Rose var kvar i bandet.
Konserten i går var i alla fall riktigt bra och jag är glad att jag tog chansen att se dem igen och att jag dessutom hade en biljett, för konserten sålde slut på bara några minuter när biljetterna släpptes. Jag insåg under konserten att de gjorde många bra låtar när de var det "riktiga" G N´ S och att jag förmodligen lyssnade väldigt mycket på dem då, för jag kände igen alla låtarna direkt på introt och jag kunde texterna.  :o)
 
 
Konserten slutade vid midnatt och sedan tog det en stund att först ta oss ut från arenan och därefter hitta bilen i parkeringshuset och ta oss ut därifrån, så vi var hemma kl. 04.00 i morse. Då skulle jag ge alla katterna mat och fixa lite innan jag kunde lägga mig, så jag somnade inte förrän strax efter klockan fem. Men det var helt klart värt det att vara lite trött i dag.  :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0