Sill på flotte

Det var Midsommarafton i går och den tillbringade jag på landet hos min vän Eleonor och hennes familj. Det var andra gäster där också, så vi var ca. 25 stycken totalt. Vi började med sill och potatis och annat gott till lunch. Vädret var molnigt men det var uppehåll så vi satt på deras brygga och mobila flotte på sjön medan vi åt. Efter sillen åt vi traditionsenlig jordgubbstårta.
Sedan tillbringade vi eftermiddagen med att gå promenad, plocka blommor, titta på kossorna och att umgås. På kvällen åt vi grillat med tillbehör och snacks. Så gott!
Det var en lugn midsommar och jag åkte hem på kvällen. Jag tänkte att jag skulle unna mig en sovmorgon i dag, men kattungarna väckte mig redan vid 6-tiden i morse. Då var det dags för playtime och det var full fart på alla sju.
Jag misstänker att det är så det kommer att bli på nätterna framöver, så jag får nog räkna med fler tidiga mornar.  :/

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0