Sport och munfotografering

Jag har haft en lugn helg igen med en massa sport på tv-n. Jag har haft fullt upp med att titta på längdskidor (VM), friidrott (inomhus-EM), alpint och skidskytte. Och som om jag inte fick tillräckligt med sport av allt det så började en ny säsong av "Mästarnas mästare" i kväll.  :o)
 
Jag har försökt att ta ett kort på Raven´s tandkött också. Om några dagar är det ett år sedan hennes tre sista tänder drogs ut och hennes tandkött är fortfarande lite mörkrosa där ena hörntanden satt. Jag nämnde det för en av veterinärerna på jobbet som föreslog att jag skulle ta en bild på det som hon kan titta på. Raven är världens snällaste katt, men hon öppnar inte munnen frivilligt. Det är en utmaning att med ena handen försöka att öppna munnen på en katt som (är snäll men) inte vill, samtidigt som man med den andra handen ska försöka att få bra fokus på bilden innan man tar den. Det är inte lätt, kan jag tala om! Efter ett antal försök där bilderna blev antingen suddiga eller där tandköttet inte syns så lyckades jag få till ett ganska bra foto som jag ska visa för veterinären i morgon. Om det inte duger så får jag väl helt enkelt ta med Raven till jobbet igen någon dag.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0