"Rör dig!"

Efter lite god mat, vin och trevligt sällskap hos syrran i lördags kväll blev det en ganska lugn söndag. Jag åkte hem ganska tidigt så jag var hemma redan före lunch i går, och sedan spenderade jag och katterna resten av dagen med att slappa.
 
Syrran hade fått en ny träningsklocka av sin sambo i födelsedagspresent så jag fick överta hennes gamla. Den visar bland annat antal steg man går, hur många steg man bör gå, hur långt man har gått och antal kalorier man har förbrukat per dygn. I dag har jag (hittills) gått 11338 steg, jag skulle gå 9036 steg, har gått 8,53 km och har förbrukat 2060 kalorier. I de siffrorna är inte Body Combat-passet inräknat för jag tog faktiskt av mig klockan när jag tränade.
Så det är ju inte en jättedålig dag. Men klockan och jag är tydligen inte riktigt överens om det. Den tjatar ganska ofta om att jag borde röra på mig mer. Om man t.ex. sitter stilla en stund, då står det "Rör dig!" i displayen.  ;D  Men jag tycker att den överdriver lite grann; det stod till och med "Rör dig" när jag dammsög förut i dag!  :O

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0