Testlöpning

När jag var och hejade på syrran när hon sprang sin första halvmara för några veckor sedan blev jag ju lite sugen på att börja att springa själv. I dag tog jag en power walk i det fina höstvädret och när jag närmade mig slutet på sträckan fick jag för mig att jag skulle prova att springa lite. Jösses, vilken dålig kondition jag har när det handlar om löpning!  :O  Jag orkar köra högintensiva konditionspass som till exempel ett Body Combat-maraton på två timmar men jag orkar inte springa särskilt långt. Jag sprang kanske runt 100 meter och sedan var jag tvungen att stanna och fortsätta att gå i stället. Helt slut! Efteråt var jag trött i hela kroppen och jag har faktiskt känningar i både benen och i rumpan nu.  :/
En ursäkt är att jag inte har några bra löparskor och en annan ursäkt är att jag är helt otränad när det gäller löpning. Men det är ju som sagt bara ursäkter. Jag ska nog göra ett nytt försök och förhoppningsvis orka någon meter längre.  ;)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0