Turist i hemtrakterna

Mitt i allt jobbande hade jag en ledig dag i dag igen och då passade jag på att turista lite i mina hemtrakter. Jag, syrran och min systerdotter besökte först Museihuset där man kan beskåda leksaker från förr i tiden fram till nutid. Bland annat leksaker från tidigt 1900-tal och den första barnboken som jag tror var från 1849. Det är värt ett besök, men man får skynda sig; de som driver museet är gamla och om de inte hittar någon som vill ta över det så slår museet igen för gott efter sommaren. Synd!  :(
 
 
Sedan åkte vi till Brunneby Musteri för att se om vi kunde hitta något gott att ge bort i present. Efter det åkte vi till Bergs slussar och åt lunch på "Fröken Jennys". Medan vi satt där kom det en ordentlig regnskur. Den var dock kort och hjälpte inte ett dugg mot den klibbiga hettan.
 
 
Vi avslutade dagen med ett kort besök "hemma" där vi hälsade på de gamla.
Det var en rolig och trevlig ledig dag.  :o)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0