Några minuter hockey-VM

Att jobba så mycket som jag har gjort den senaste tiden och att samtidigt vilja titta på sport på tv är ju som jag redan har beklagat mig över tidigare, inte två aktiviteter som fungerar så bra ihop. Hockey-VM brukar vara en favorit men i år har jag inte sett många minuter av Sveriges matcher. Jag hade i alla fall koll på att Sverige skulle möta Schweiz i finalen i kväll, och eftersom jag jobbade kväll i dag så visste jag att jag skulle missa den.
Men matchen gick till förlängning och efter den var det fortfarande oavgjort så den skulle i stället avgöras med straffar. Jag kom hem precis när straffläggningen skulle börja, så jag hann se Sverige vinna på straffar och försvara sitt guld från förra året. Det var det enda som jag hann se "på riktigt" under det här mästerskapet, men det var ju å andra sidan också det viktigaste under hela turneringen.  :D

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0