Otursfredag

Man skulle kunna tro att jag hade fredagen den 13:e i går. Det var flera småsaker som gick fel för mig men det som jag hade mest otur med var att jag halkade i köket på jobbet.
Jag jobbade kväll och hade nyss börjat jobba vid lunchtid när jag var i köket och pratade med några kollegor som satt och åt lunch i fikarummet. När jag skulle gå därifrån såg jag inte att det var blött på golvet utan halkade och ramlade omkull. Jag gjorde mig illa i vänster vrist och höger knä. Det var inte så farligt med mitt knä; det gjorde väldigt ont först men det gick över ganska fort. Nu är jag bara lite öm och blåslagen där. Det var värre med min vrist, och det var så klart samma vrist som jag har gjort illa så många gånger tidigare. Den gjorde riktigt ont och jag anade att jag hade stukat den rejält. Jag lindade den direkt och det kändes ganska ok ett par timmar, även om det gjorde ont.
Strax efter kl. 17.00 tog jag av bandaget och en sköterska röntgade min fot. En av våra veterinärer som är ortoped tittade på bilderna och kunde i alla fall utesluta en fraktur. Men han kände lite på min fot och sa att det förutom en ordentlig stukning också har skadat ligamenten rejält.
Så enligt hans rekommendation kylde jag foten en stund. Eftersom jag hade tagit av bandaget så blev smärtan värre och värre, och till slut hade jag så ont att jag knappt kunde gå alls vilket gjorde att det inte var så lätt att jobba resten av passet. Jag som är anti piller tog till och med lite smärtstillande efter påtryckningar från mina kollegor när de såg hur ont jag hade. En kollega gjorde några minuters laserbehandling på min fot innan hon hjälpte mig att linda den igen.
Sedan var det bara att härda ut tills jag kunde stämpla ut kl 21.15 och sätta mig i bilen för att köra hem, vilket gick bra även om jag bitvis hade riktigt ont i foten.
I dag känns den lite bättre, men å andra sidan belastar jag den inte så mycket heller. Just nu sitter jag och tittar på herrarnas störtlopp på alpin-VM och jag är ledig i morgon också, så jag kan och ska ta det väldigt lugnt med foten.
Vår ortoped ordinerade flera veckors vila, så jag bör alltså inte träna på ett tag. Jag vet inte hur jag ska klara det!?  :o(
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0