"Tager du...?"

Igår åkte jag till Växjö för att vara med på Claes och Hillevi´s bröllop. Vigseln var kl. 15.00 i Urshults kyrka, drygt fem mil från Växjö. Jag samåkte med Jimmy och Maria från Linköping, och efter ett kort stopp i Växjö för klädbyte och tillfixning åkte vi vidare strax efter kl 14.00 för att komma i god tid till kyrkan.
Jimmy hade kollat en karta innan för att se vilken väg (30) vi skulle ta, men när vi hade kommit ut ur Växjö började problemen. Först hade vi svårt att hitta vägen, och när vi väl hade gjort det var vi på väg norrut mot Jönköping. Alltså helt fel. Vi vände och försökte hitta rätt på skyltarna, men vi hittade inte rätt skyltar åt något håll. Efter att ha provat tre olika vägar ringde vi till Eniro för att få hjälp. Då visade det sig att väg 30 hade bytt namn till 29! När vi äntligen hittade rätt så hade vi slösat bort nästan en halvtimma på att köra fel!
Gasen i botten, och vi kom fram till kyrkan ca. 15.08. Vår plan var att då lite försiktigt smyga in i kyrkan utan att störa vigseln allt för mycket. Tji fick vi, kyrkporten var låst!!! Vi kunde alltså inte ta oss in och närvara.  :(  Strax efter oss kom en kompis till Hillevi och hennes kille. De hade också haft problem med att hitta rätt väg. Där stod vi fem och kände oss riktigt fåniga.  :/
Det var jäkligt trist att missa vigseln, men vi hade desto trevligare på bröllopsfesten. Mottagningen hölls på "Försvarsgården" i Växjö. Där bjöds vi på sommarbuffé  *Gott!*, dessert, tårta och liveband. Jag höll ett oplanerat tal. (Igen!) Bröllopsvalsen dansades till Metallica´s "Nothing Else Matters".  *Bra val!*  Efter att brudparet hade lämnat festen strax efter midnatt fortsatte vi andra att dansa ett tag till. Själv stannade jag till strax före kl. 02.00 då jag gick till mitt hotell för att få lite välbehövlig sömn.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0