Lugn semestervecka

Min andra semestervecka har varit ganska lugn.
I måndags grejade jag lite här hemma och körde ett pass BodyPump på kvällen.
I tisdags åkte jag och min träningsvän Agnes till Motala där vi åt lunch på "Mallboden Café och Vandrarhem". Jag åt en våffla med räkor och skagenröra. Det kan tyckas som en udda kombination men den var både spännande och god.  :)
I onsdags var jag hos Polisen och tog passfoto. Mitt gamla pass gick ut för väldigt många år sedan och när kriget i Ukraina startade i slutet av februari kom jag på att det kan vara bra att ha ett pass om något händer. Det tog tre försök innan polisen blev nöjd med hur jag ser ut. Själv blev jag inte supernöjd med fotot, men jag ser i alla fall inte så väldigt kriminell ut på det.  :/  Enligt aktuell status på väntetid så beräknas mitt pass vara klart om 13 veckor... Eftermiddagen fördrev jag med att köra 45 minuter BodyCombat.
I går blev jag bjuden på mat av Jimmie och Alice på "Hörnan Bar & Käk". Trevligt!  :)
I dag har jag varit ute i solen lite, läst ut en bok och kämpat vidare med 3000-bitarspusslet.
Två dagar kvar av veckan, men jag har inga spikade planer. Får se vad som händer.

Äntligen tillbaka på Ullevi

Det har inte gått att komma in på bloggen på hela helgen, men nu äntligen fungerar den igen.  :)

I fredags åkte jag, Johanna och Maria till Göteborg. Det var dags för konsert igen. Den skulle egentligen ha blivit av för två år sedan, men precis som mycket annat så har den blivit framflyttad på grund av corona-pandemin.
Framme i Göteborg installerade vi oss först på vårt vanliga övernattningsställe och sedan åkte vi ner på sta´n för att äta och dricka lite. Vi hamnade på "John Scott´s" på Avenyn. Där har vi varit tidigare innan andra konserter och det är ett bra ställe att ladda upp lite på.
Efter mat och dryck gick vi vidare till Ullevi för att se Iron Maiden. Förbanden (The Hellacopters och Airbourne) struntade vi i, så vi kom in på Ullevi precis lagom innan Iron Maiden började spela.
De var lika bra som de alltid är. De spelade tyvärr bara två timmar, för mig hade de gärna fått spela en timma till. De har så många bra låtar så de skulle lätt kunna fylla den tiden och ännu längre.  :)

Nu har jag börjat min andra semestervecka. Får se vad den bjuder på för trevligheter.  :)

Älgar och värme

Nu har jag haft två väldigt bra semesterdagar med både trevligheter och superfint väder.
I går åkte jag ut på landet till min vän Eleonor och hennes familj. Så fort jag kom dit så fortsatte jag och Eleonor till Virum Älgpark för älgsafari. Där får man åka i vagnar efter en traktor in i en inhägnad där det finns älgar som man får mata med potatisklyftor. Älgarna kom så nära när vi matade dem att de stack in sina huvud i vagnarna.  :D  Jag passade på att klappa lite på dem och känna på deras basthorn som var väldigt lena och gosiga. Det var häftigt att vara så nära dem!  :D
Utanför älgarnas inhägnad finns det även en kaninstig där man följer en gångväg i ett annat inhägnat område. Där finns det bland annat minigetter (så söta!), grisar och kaniner. Självklart gick vi den stigen också.  :)
På vägen tillbaka hem till Eleonor stannade vi i Vimmerby och åt lunch på restaurang Björkbacken. Hemma hos Eleonor tillbringade jag sedan en lång stund i hammocken på baksidan medan jag njöt av den fina utsikten. Innan jag åkte hem på kvällen åt vi middag vid vattnet på deras badplats.  :o)

I dag har det varit runt +35 grader varmt. Jag och Annette åkte iväg för att sola och bada. Jo, jag badade faktiskt! Två gånger!  :O  Det var väldigt kallt i vattnet, så det tog lång tid för mig att ta mig i hela vägen. Jag pausade en stund efter några centimeter i taget, men till slut doppade jag mig helt. Två gånger dessutom! Det gick inte fortare att komma i vattnet den andra gången, men när jag väl hade doppat mig var det ganska skönt att bada, båda gångerna. Det blev en heldag på stranden, vi var där i ca 6,5 timma.  :)
I morgon blir det stranden igen, för enligt väderprognosen ska det vara runt +37 grader varmt. På fredag är det dags för konsert igen.  :)

BC, EM och VM

På min första lediga dag, i fredags, åkte jag några mil söderut för ett litet släktbesök. Jag hann med både lunch och fika innan jag styrde bilen hemåt igen.
I går körde jag ett BodyCombat-pass på förmiddagen. Resten av helgen har jag ägnat åt att sortera böcker och att kämpa med 3000-bitarspusslet som fortfarande inte är färdigt.
Dessutom har jag fullt upp med att titta på både fotbolls-EM och friidrotts-VM. Det senare går av stapeln i USA så det blir en del tittande på natten. Men det går åtminstonde på RÄTT tv-kanal; SVT.  :o)

1 + 4

Klockan är strax efter midnatt och jag kom nyss hem. Jag stannade hos min vän Anna efter jobbet för att äta och umgås lite. Det blev lite senare hemkomst än vad jag hade tänkt, men det gör ingenting för nu har jag en dag + fyra veckor semester. Så jäkla skönt!!!  :D

Nedräkning till semester

Sista arbetsveckan innan semester. Jag ska jobba på onsdag som egentligen är min ledig-mitt-i-veckan-dag och får i stället vara ledig på fredag. Då blir det en extra ledig dag förutom mina fyra veckors semester.  :D
Jag ska försöka att träffa några vänner också de här dagarna innan jag ska vara långledig. Planen är att träffa en varje dag, hoppas att det går.  :)

Lugn helg med EM

Det är redan fredag kväll och helg igen. Skönt! Jag har inga planer för helgen, jag ska mest ta det lugnt. Vädret ska enligt prognosen vara lite typisk svensk sommar, så beachen får vänta till en annan dag. Det blir nog lite pussel, böcker och mys med kissarna i stället.
Fotbolls-EM (damernas) har dragit igång och i morgon kväll spelar Sverige första matchen, så den ska jag så klart titta på.  :)

Grill i regn igen

I dag åkte jag till min vän Mikael efter jobbet för att grilla lite igen. När jag var hos honom och grillade i slutet av maj regnade det lite och då bestämde vi att vi skulle göra om det snart igen när det var lite bättre väder. Det har ju varit fint väder med höga temperaturer i drygt ett par veckors tid nu, men just i dag när vi skulle grilla igen så regnade det. Inte mycket, men det kom lite regn just när vi grillade. Är det inte typiskt?  ;D  Så vi bestämde att vi kanske gör ett försök till i sommar och hoppas på att vi slipper regnet då. Men gott var det, trots vädret.  :)

Halvtid

I dag är det den första juli. Det betyder att vi går in i andra halvan av det här året. Den första halvan försvann fort och den innehöll en blandning av pandemi, krig och annat elände kombinerat med några enstaka roliga händelser. Den andra halvan inleds på samma sätt; vi får se hur den slutar.

Det är fredag i dag och jag har faktiskt varit ledig. Jag hade en ledig dag att ta ut i stället för den onsdagen i maj som jag jobbade extra, och jag tyckte att en fredag är en bra dag att ta för då blir helgen lite längre.  :)