Stockholm

Tisdag: Jag tog tåget till Stockholm för att hälsa på min vän Annika. Hon mötte mig på T-centralen och vi började med att gå en liten sväng på stan. Efter att ha hunnit med en lunch på en uteservering tog vi oss till Mosebacke där vi tog en öl med min kusin Jeanette.

    

1) Lunch
2) Kusin

Onsdag: Vi var kulturella och gick på Vasa-muséet. Jag har varit där en gång tidigare för typ hundra år sedan men minns inte så mycket mer än att det var trångt och luktade illa. Det var innan de byggde om; nu är det stort och luktfritt. Det är verkligen jätteintressant! Vi såg en informationsfilm på 25 minuter först innan vi gick runt inne på muséet och tittade på skeppet. Värt att besöka om man inte varit där!  *Rekommenderar*

         

         

         

    

1) Annika utanför muséet
2) Vasa
3) Dykardräkt som användes vid bärgningen av Vasa
4) Ankare
5 - 11) Vasa

På kvällen bjöd Annika mig på restaurang Rival.  *Så-himla-snällt!*  Det var god mat och bra service. Dit kan jag absolut tänka mig att gå igen!  :P

    

    

1) Undertecknad
2) Min varmrätt

3) Min dessert
4) Annika´s dessert

Torsdag: Vi ägnade oss åt shopping innan jag tog bussen hem. Jag hittade en rolig bok till mig själv. Jag köpte även årets första julklapp!  :P  *Ute i god tid*  (Kan inte skriva vad eller till vem för då blir det ju ingen överraskning.) 
Vi avslutade med att gå till Panduro för att titta på scrap-saker. Där shoppade jag loss!  :D

   

1) Boken
2) Papper, stickers, stämplar och band

Nu: Tillbaka i vardagen.  *Suck*

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0