Det blev ett nytt år

Året (och decenniet) avslutades med nyårsfirande hos vänner. Det bjöds på god mat (oxfilé med potatisgratäng och hemmagjorda örtsmör) och god dessert (två sorters hemmagjord glass). Vid tolvslaget beskådades självklart fyrverkerierna samtidigt som det skålades med lite bubbel.

Det nya året inleddes med en vaken-natt. Inte på grund av något våldsamt nyårsfirande, utan dessvärre på grund av en kräkandes Otis. Ok, jag var inte vaken hela natten, men det blev inte någon sammanhängande sömn för han väckte mig med jämna mellanrum varje gång han kräktes. Stackarn!
När jag gick upp i dag visade han i alla fall tecken på att vilja äta (positivt!) så han fick lite lite lite torrfoder bara för att testa. Tyvärr kom det upp direkt. Han har fortsatt att kräkas hela dagen och jag har lidit med honom.
Strax innan jag gick hemifrån i går eftermiddag kom jag på att han kanske har fått i sig en massa bomull. När vi var hos veterinären i förrgår så la hon om benet där hon tog blodprovet med en stor bomullstuss och tejp. Jag lät det sitta kvar när jag lämnade honom hemma, och sedan när jag kom hem från jobbet på kvällen så var i stort sett bara tejpen kvar. Han har kanske fått i sig en del av bomullen när han försökte få av sig förbandet. Jag vet inte om det verkligen är så eller om det bara är önsketänkande från mig eftersom jag vill ha en anledning till varför han är så dålig. Jag ringde i alla fall till Djursjukhuset en gång till och sa vad jag hade kommit på. Sköterskan sa då att det är möjligt att bomullen i så fall har satt sig någonstans och blockerar. Om det inte lossnar av sig självt och han blir bättre så att han kan äta igen får jag åka in med honom så att de kan ge honom kontrastlösning.  :S
Han har i alla fall varit lite piggare i dag än i går och han har visat intresse för att äta fast han inte kan. På eftermiddagen när han kräktes kom det upp något som såg ut som en liten hårboll, men min förhoppning är att det är bomull (eller kanske något annat?) som har suttit i vägen någonstans. Jag försökte dissikera det  *äckligt*  men jag kunde inte avgöra om det var bomull eller en hårboll.
För tre timmar sedan kokade jag torsk åt honom som han fick proväta lite lite av, och än så länge har det inte kommit upp!  *Ta i trä*
Jag hoppas att det som kom upp tidigare är orsaken och att han blir bättre nu! Vilken pärs det här har varit, och så typiskt att det skulle bli så här när allt såg så bra ut hos veterinären i onsdags!  :/  Nåja, det är inte över än, det är bara att vänta och se. Och hoppas!

Kommentarer
Postat av: Maria

Håller tummarna för att Otis kryar på sig!

2010-01-02 @ 19:25:12

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0