Dripp dropp

Precis när jag skulle börja stänga och gå hem i dag, kl. 17.58 för att vara exakt, råkade jag upptäcka att det droppade från taket. Precis bredvid kassaapparaten typiskt nog, så jag vågade ju inte gå hem.  :S
Hyresvärden gick ju inte att få tag på så dags, så jag ringde SOS Alarm som skulle ringa jouren åt mig. Det var inget annat att göra än att vänta på att jouren skulle ringa upp mig. Efter drygt 20 minuter började det att droppa mer intensivt, så då ringde jag SOS Alarm igen. De skulle be jouren ringa mig så fort som möjligt. Fick fortsätta att vänta. 40 minuter efter första samtalet ringde äntligen en kille från jouren och strax efter det så dök han upp i butiken.
Han klättrade upp på en stege och såg att det droppar från ett rör övanför mina takplattor. Ett avloppsrör gissade han på.  *Urk!*  Han kunde tyvärr inte göra något åt det i kväll, utan placerade en hink under läckan och täckte över kassadisken med plast. Jag hoppas VERKLIGEN hade det klarar sig tills i morgon, så att det inte händer något i natt. Jag vill inte veta av något splash så att det blir översvämning i butiken.  ;(

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0