Ingen taktkänsla

För 3-4 månader sedan började det en ny instruktör på gymmet och hon ska ha en del Body Combat-pass. I början teamade hon med de andra instuktörerna men nu har hon egna pass. Hon är glad och positiv, och hon är duktig pedagogiskt. Men...
Hon kan inte räkna, hon har ingen som helst taktkänsla och hon verkar inte höra musiken för hon är fel i den nästan hela tiden. Det är ganska viktigt att man som instruktör kan räkna och har taktkänsla, speciellt på sådana pass. Jag lär mig en release efter bara en eller två gånger så jag märker direkt när en instruktör gör fel. Alla instuktörer kommer av sig någon gång ibland och det stör inte för de är snabbt tillbaka rätt igen. Men inte hon. Hon verkar totalt omedveten om att hon är i fel takt hela tiden. Jag som kan releasen har otroligt svårt att hålla mig rätt när hon är fel och inte räknar rätt antal slag eller sparkar. Det är så irriterande och frustrerande och jag kommer av mig ganska ofta.  ;(
Det är inte bara jag som tycker det; många andra deltagare är också irriterade på det och har svårt att följa henne. Speciellt de som inte har lika lätt för det som jag; för dem är det ännu svårare att hänga med och göra rätt. Det har pratats ganska mycket om det bland deltagarna de senaste veckorna och även de andra instruktörerna vet om detta och försöker hjälpa henne.
Jag körde Body Combat på förmiddagen i dag och det var hon som hade passet. När det var slut var det andra deltagare som oberoende av varandra sa till mig att de inte kan följa henne när hon bara gör fel så de tittar på mig och följer mig i stället.  :O  Det tar jag ju så klart som en komplimang, men jag tycker att det är tråkigt för instruktörens skull. Jag hoppas att hon kan träna på det och bli bättre, men det är nog svårt om man inte har musiköra.  :/

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0