Påsk med Covid-19

Det är påskafton och vanligtvis brukar vi träffas hos min kusin och äta påsklunch. Inte i år. På grund av situationen med Covid-19 bestämde vi oss för att inte göra det eftersom vi i vår familj/släkt har många i olika riskgrupper och vi vill inte riskera att någon blir smittad. I stället följer jag rekommendationerna om social distans och umgås nästan bara med mina kissar den här långhelgen.
I går avverkade jag årets första power walk. Ganska sent på året för att vara premiär och trots att det var sol och klarblå himmel var det inte särskilt skönt ute för det blåste kalla vindar.
På förmiddagen i dag blev det ett pass BodyCombat och jag har planerat att träna i morgon och i övermorgon också. Resten av tiden ägnar jag åt att läsa, mysa med kissarna, sortera och rensa ut, greja och fixa lite här hemma. I går gjorde jag t.ex. om lite i sovrummet och nu har jag lust att lägga lite pussel. Jag är sugen på att scrappa lite också. Så jag har saker att syssla med; jag klarar mig.  :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0