Sten, kloster, lunch och fika

Jag sitter här och känner mig väldigt nöjd med dagen som har varit. Det har inte bara varit kanonbra väder, utan jag har även haft semester "på riktigt".
Jag och Pia satte oss i bilen på förmiddagen och åkte några mil söderut. Första stoppet blev vid Rökstenen (från 800-talet) som står vid Röks kyrka i närheten av Ödeshög. Sedan åkte vi vidare till Alvastra klosterruin (grundades 1143 och upplöstes omkring 1530-talet) där vi vandrade runt bland ruinerna en stund.
Efter det fortsatte vi färden till Gränna och åt lunch på "Strandterrassen" som ligger vid hamnen. Mätta och belåtna åkte vi därefter hem till min syster med familj där det bjöds på fika i trädgården. Nästan tre timmar och mycket prat senare satte vi oss i bilen igen och styrde den hemåt.  :)
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0