Från träck till tårta

Det finns en liten skillnad mellan att jobba på en veterinärklinik eller ett djursjukhus och att jobba hos Distriktsveterinärerna. Den lilla skillnaden är stora djur.  ;)  På veterinärkliniker och djursjukhus är patienterna mestadels hundar, katter och andra smådjur. Men hos Distriktsveterinärerna är en stor del av patienterna kor, hästar, grisar och andra lantgårdsdjur. Nu kommer inte jag att ha så mycket direktkontakt med de djuren, däremot så ska jag kunna boka in veterinären på fältbesök när djurägarna och bönderna ringer. Jag ska alltså kunna avgöra om det är något akut med kon/hästen/grisen/hönan/etc eller om ett besök kan bokas lite senare. Det är mycket nytt att lära sig!  :/
Jag fick lära mig något annat nytt i dag; att leta efter ägg från blodmask i hästbajs. Det var inte så äckligt som det låter.  :)
 
Efter jobbet var jag hos min kusin och firade mitt ena kusinbarn som fyller år i dag. Det bjöds på fika och tårta. Bra start på helgen.  :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0