Veterinärbesök i stället för festival

Om det inte hade varit på grund av Covid-19 så skulle jag för den sextonde gången ha varit på Sweden Rock Festival nu. Det kändes både lite konstigt och lite ledsamt att stanna hemma i dag på förmiddagen när vi egentligen skulle ha satt oss i bilen och åkt iväg till världens bästa festival.  :/
 
I stället var jag på mitt gamla jobb med Raven. Det var dags för ett återbesök med ultraljud på buken. Veterinären tyckte att förändringarna i grovtarmen och mjälten såg bättre ut. Förändringen på levern såg dock likadan ut, och hon såg dessutom ytterligare en förändring på levern som hon inte såg förra gången. Hon kunde inte säga om den har tillkommit sedan förra gången, eller om den fanns där redan då fast den inte syntes så bra vid det ultraljudet. Det kan ju tyvärr tyda på att det kanske är en tumör där. För att få veta säkert så är det en buköppning med biopsi som gäller, och jag vill fortfarande inte utsätta Raven för det.
Så planen är nu att fortsätta med kortison och göra en ny koll efter sommaren. Om hon inte visar tecken på att bli sämre innan dess så klart. Men nu fortsätter vi som förut.  :/

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0