Lunch och 70 dagar

I dag åt jag lunch med Pia på "Taste of Thai". Eftersom situationen är som den är i hela världen var vi nästan ensamma på restaurangen; jag räknade till sju andra lunchgäster när vi var där. Förutom att det var trevligt att luncha med Pia så kändes det bra att stödja restaurangen med en liten lunchinkomst. Det är ju så många företag som har det riktigt svårt och tufft just nu, så man får försöka att hjälpa till med det lilla man kan.  :/
 
Det är 70 dagar kvar till SRF. Om allt hade varit som vanligt hade jag nog nu skrivit något i stil med "Whohoo!". Men eftersom ingen vet om det blir någon SRF i år så är det inte läge att jubla.
Alla andra evenemang, tillställningar och turnéer fram till sommaren är inställda eller uppskjutna, och i går kom beskedet att även sommar-OS som skulle starta den 24/7 är uppskjutet till eventuellt nästa sommar i stället. Ledningen för SRF jobbar fortfarande på som vanligt för att det ska bli en festival i år också, men med tanke på hur det är i hela världen nu så är risken väldigt stor att det snart kommer ett meddelande från SRF att festivalen är inställd i år. Jag hoppas verkligen att den blir av, men eftersom allt annat världen över ställs in och skjuts upp så är jag realist nog att förstå att jag förmodligen kan förvänta mig ett negativt besked angående årets höjdpunkt.  :/

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0