Tung tid nu

Jag tycker att det är väldigt tungt just nu. Jag blir ju alltid lite låg under vinterhalvåret, från typ oktober fram till mars-april när det börjar bli ljust och varmt igen. Jag känner mig trött, hängig och lite halvsjuk hela tiden, och jag tycker att det är så jobbigt när det bara är mörkt, kallt, blött och ännu mera mörkt. För mig är det inget konstigt att jag blir så låg; jag blir det varje år. Men i år det tyngre än vanligt. Jag tror att det beror på att på grund av Covid-19 har jag inte har gjort så mycket roligt i år och på grund av Covid-19 återigen så har jag inget roligt att se fram emot. Restriktionerna är hårdare än förut, läget är värre än någonsin och hela världen väntar på ett fungerande vaccin så att man kan återfå sitt vanliga liv igen.  :/
Det gör ju inte saken bättre att jag i går fick veta att en vän´s katt har förolyckats vilket är ledsamt då jag har känt lilla kissen sedan hon var bebis. I dag hade vi en sorglig situation med en kattunge på jobbet där det inte heller slutade lyckligt och strax efter den händelsen fick jag vetskap om att en djurägare som har varit kund både på mitt gamla jobb på Djurdoktorn och på mitt nuvarande jobb gick bort plötsligt och oväntat i förrgår. Jag kände inte kunden personligen men har så klart med tanke på mitt jobb pratat med den trevliga kunden många gånger. Eftersom det hände så plötsligt var det ingen som kunde ta hand om kundens hund, så hunden fick också somna in i går.  :(
Det är för mycket som är tråkigt och det är för mycket som är ledsamt. Det är väldigt tungt nu.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0