Halvdag med avsked

Jag jobbade bara halvdag och slutade vid lunch i dag. Jag hade tagit ledigt på eftermiddagen för att först träffa mitt gamla tjejgäng hemma hos Lizette och sedan tillsammans med dem göra sällskap till kyrkan där vi skulle ta ett sista avsked av vår gemensamma vän. Det var en fin men sorglig ceremoni, speciellt när hennes man och två döttrar gick fram till kistan vid defileringen.
Efter kyrkan var det bara hennes närmsta vän i gänget som skulle delta i minnesstunden, vi andra valde att avstå. Men jag och Camilla tog en egen fika i stället för att jag inte skulle behöva att sätta mig i bilen och köra hem direkt. Det var skönt att sitta och prata en stund och på så sätt komma ur sinnesstämningen som man hamnar i på en begravning. Det kändes lite bättre när jag åkte hem, men man känner sig ändå liksom urladdad.
 
 
Vi ses igen. Någon gång. Någonstans.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0