Scannar foton

Det har varit en lugn helg med BodyCombat-pass både i går och i dag, lite bokläsning och en massa gos med kissarna.
I dag fortsatte jag även att scanna in lite foton från förr; nu håller jag på med året då jag var ett år gammal. Jag scannar in foton både från mina egna album och från album som jag har lånat "hemifrån". I albumen hemifrån finns det foton på mig som liten som jag inte har själv men gärna också vill ha. Anledningen till att jag scannar in alla foton är att jag vill spara dem på ett lite mer "säkert" sätt än att bara ha dem i fotoalbum. Dessutom är det då också väldigt enkelt att snabbt skriva ut foton som jag vill scrappa.
I mormors album som jag har lånat finns det många gamla svartvita foton från när hon och morfar var unga och det finns även foton på släktingar och förfäder från långt tillbaka i tiden. Sådana foton tycker jag är intressanta och roliga, och jag scannar in en del av dem också för jag vill gärna ha kvar dem för egen del i framtiden.  :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0