50-årsfest med oväder

I går blev det först ett riktigt svettigt BodyCombat-pass. Av värmen som har varit en längre tid var jag kladdig och klibbig redan innan passet började och efter passet var jag sjöblöt. Härligt!  :D
Sedan blev det en välbehövlig dusch och lite fix innan jag åkte "hem" för att vara med på min vän Jessica´s 50-årsfirande. Det började på eftermiddagen med bål- och tilltuggsmingel i deras trädgård. På kvällen blev det middag, dricka och fika med tårta. Till firandet blev det på kvällen fyrverkerier och discobelysning i form av ett ordentligt åskoväder. Det blixtrade, mullrade och regnade långt in på natten, och sedan fortsatte åskan och regnandet på morgonen.
Det har regnat hela dagen i dag och enligt väderprognosen ska det fortsätta att regna stora mängder ända till i morgon kväll. I Linköping har det varit översvämningar på flera platser och det har tydligen kommit lika mycket regn på några timmar som det brukar komma på två hela normala augustimånader.  :O
Nu är hösten här.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0