De försvinner en efter en

I går fick jag veta att en klasskompis har gått bort. Det var den andra (som jag vet om) från klassen på bara en dryg månad. Den första valde att själv avsluta sin tid här, medan den andra efter flera år förlorade kampen mot ALS. Tre somrar i rad nu har vi försökt att träffas, men vid varje planerat tillfälle stoppade hennes sjukdom det. Den senaste gången kände jag att det nog tyvärr inte skulle bli så många fler chanser och nu är det för sent. Jag tycker att det är ledsamt att vi inte hann träffas. Efter att vi hade slutat grundskolan hade vi inte någon kontakt alls förutom några enstaka återträffar och liknande. Men för tre år sedan kom vi i kontakt med varandra genom mitt jobb och det var då vi bestämde att vi skulle försöka att ses. Vi gick i samma klass från lekis till nionde klass och under de åren var vi kompisar och umgicks väldigt mycket med varandra. Så det är synd att vi inte hann träffas en sista gång.  :(

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0