Julafton

Julafton är snart slut. Det har varit en ganska vanlig julafton med samma innehåll som det brukar vara. Först hälsade jag på pappa och lämnade en liten julklapp till honom. Efter det var jag hos mormor och lämnade en liten julklapp till henne. Sedan var det dags för det traditionsenliga julfirandet hos kusin och hennes familj med mat, Kalle Anka och julklappar.  :)
Nu är jag hemma och har en lugn kväll med kissarna. Jag skänker en tanke till alla som är ofrivilligt ensamma i julhelgen, alla som inte har någonstans att bo och alla som inte har några nära och kära att umgås med.
En stor tanke går också till Ukraina. I dag har kriget pågått i exakt 10 månader. Miljoner ukrainare är fortfarande på flykt, både utomlands och internt i Ukraina. Otroligt många människor i Ukraina spenderar julhelgen utan el, värme, vatten, mat och andra förnödenheter samtidigt som ryssarna skoningslöst och oavbrutet bombar sönder landet. Jag hoppas att galningen i Ryssland inte har en bra jul.  :/

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0