Krock i halkan

Det var halt i morse. Riktigt halt. Så halt att jag krockade med en trottoarkant. I en vänstersväng tappade bilen fästet på vägen och sladdade i tillräckligt hög fart in i en trottoarkant för att det skulle bli en jäkla smäll. Krocken var så hård att när höger framdäck slog i trottoarkanten åkte bilen upp på trottoaren med höger sida och stannade endast en knapp meter från en stenmur. Shit alltså!  :O
Jag förväntade mig att höger framdäck skulle vara helt platt och vridet inåt men när jag gick ut och tittade så var det fortfarande luft i däcket och det såg rättställt ut. Så jag backade ner på vägen och körde lite försiktigt den sista biten till jobbet. Jag lyckades sedan även att ta mig hela vägen hem utan att det verkade vara något större fel på bilen. Ofattbart!
Lite sämre är det kanske med mig. Jag har inte ont i ryggen och nacken, men jag har lite känningar där så jag har kanske blivit lite mörbultat i musklerna och de andra mjukdelarna. Jag misstänker att när jag vaknar i morgon så kommer jag nog att vara stel och kanske lite öm i ryggen och nacken efter att ha legat stilla hela natten.  :/

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0