Älgar och värme

Nu har jag haft två väldigt bra semesterdagar med både trevligheter och superfint väder.
I går åkte jag ut på landet till min vän Eleonor och hennes familj. Så fort jag kom dit så fortsatte jag och Eleonor till Virum Älgpark för älgsafari. Där får man åka i vagnar efter en traktor in i en inhägnad där det finns älgar som man får mata med potatisklyftor. Älgarna kom så nära när vi matade dem att de stack in sina huvud i vagnarna.  :D  Jag passade på att klappa lite på dem och känna på deras basthorn som var väldigt lena och gosiga. Det var häftigt att vara så nära dem!  :D
Utanför älgarnas inhägnad finns det även en kaninstig där man följer en gångväg i ett annat inhägnat område. Där finns det bland annat minigetter (så söta!), grisar och kaniner. Självklart gick vi den stigen också.  :)
På vägen tillbaka hem till Eleonor stannade vi i Vimmerby och åt lunch på restaurang Björkbacken. Hemma hos Eleonor tillbringade jag sedan en lång stund i hammocken på baksidan medan jag njöt av den fina utsikten. Innan jag åkte hem på kvällen åt vi middag vid vattnet på deras badplats.  :o)
 
 
 
 
I dag har det varit runt +35 grader varmt. Jag och Annette åkte iväg för att sola och bada. Jo, jag badade faktiskt! Två gånger!  :O  Det var väldigt kallt i vattnet, så det tog lång tid för mig att ta mig i hela vägen. Jag pausade en stund efter några centimeter i taget, men till slut doppade jag mig helt. Två gånger dessutom! Det gick inte fortare att komma i vattnet den andra gången, men när jag väl hade doppat mig var det ganska skönt att bada, båda gångerna. Det blev en heldag på stranden, vi var där i ca 6,5 timma.  :)
I morgon blir det stranden igen, för enligt väderprognosen ska det vara runt +37 grader varmt. På fredag är det dags för konsert igen.  :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0