Lång vecka

Äntligen fredag efter vad som känns som en lång arbetsvecka. Det har iofs varit en lång arbetsvecka eftersom jag jobbade i onsdags också. Efter att jag började att jobba 90% och numera bara är ledig varannan onsdag så tänker jag på det som långa och korta veckor beroende på om jag jobbar onsdag eller inte. Så den här veckan var en lång vecka, men den kändes extra lång för jag jobbade över en timma i går då jag fick stanna kvar för att bland annat hjälpa till med att intubera en hund.
 
Eftersom jag har längre väg till jobbet nu när jag har bytt arbetsplats så har jag kommit överens med mina chefer om att under en period vara på plats på kliniken måndag och torsdag, och sitta hemma och svara i telefon tisdag, fredag och varannan onsdag. Man blir ganska trött i hjärnan av att svara i telefon en hel dag. Det är åtta timmar i sträck utan någon riktig paus för t.ex. lunch.  :/  Än så länge fungerar det bra, men vi ska utvärdera situationen lite längre fram när vi också ska bestämma om jag ska fortsätta med mina extra 10% eller inte.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0