Sista semesterdagen

Jaha... Ibland blir det inte som man har tänkt sig. Min sista semesterdag skulle jag ta sovmorgon och sedan titta på kvartsfinalen hemma i soffan. Min sista semesterdag spenderades i stället på jobbet.  :/
I går började Arvid att harkla och hosta och kräkas. Jag misstänkte att han hade något som satt fast i halsen på honom. Efter att ha rådgjort lite med en av veterinärerna på jobbet via telefon i går kväll så bestämde vi att jag skulle avvakta tills i dag för att se om det blev bättre. Tyvärr höll stackars Arvid på hela natten och tidigt i morse lät han fortfarande som i går, så jag åkte med Arvid till jobbet och var där strax efter kl. 08.30.
Arvid fick lite lugnande för att veterinären skulle kunna titta i halsen på honom. Mycket riktigt; veterinären såg något som liknade ett grässtrå och försökte att få upp det. Men trots många försök så lyckades han inte och till slut så fick vi avsluta utan positivt resultat. Grässtrån brukar ofta lösa upp sig själva efter en tid, så det är vad vi hoppas på nu i stället. Arvid fick lite smärtstillande och jag ska hålla lite koll på honom de närmsta dagarna. Förhoppningsvis försvinner både grässtrået och hans besvär ganska snart. Lilla älsklingen!  :)
Nu kanske man undrar hur ett grässtrå kan fastna i halsen på en innekatt? Svaret är att jag i år precis som förra sommaren har odlat lite popcorngräs till kissarna på balkongen för att de ska kunna tugga lite på det där. Men när Arvid och jag kom hem i dag tog jag bort det; nu ska vi inte riskera att något grässtrå fastnar i någons hals igen.  :/
 
Kvartsfinalen då? Ja, första halvlek såg jag på jobbet medan Arvid sov och andra halvlek streamade jag i bilen hem. Svenska tjejerna vann matchen och får spela semifinal på tisdag.  :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0