Ingen farlig knöl

Det gick bra med Arvid´s undersökning på jobbet i dag. Eftersom han är så rädd för andra människor så fick han lite lugnande direkt och när han hade blivit trött kunde veterinären titta på nybildningen på hans mage. Veterinären klämde lite på nybildningen och kom fram till att det nog är ett lipom, alltså en fettknöl. Veterinären sade att vi skulle kunna ta bort den i dag, men eftersom den förmodligen inte är en farlig knöl så vore det onödigt att utsätta Arvid för ett ingrepp i dag om det inte är nödvändigt. Så vi bestämde att vi låter den vara kvar och så ska jag fortsätta att hålla koll på den för att se om den förändrar sig på något sätt. Om den gör det så får vi ta ett nytt beslut om att ta bort den då i stället.
Skönt att Arvid slapp att genomgå ett ingrepp i dag. Men han har nog ändå inte varit riktigt nöjd med dagen. Han vaknade igen strax efter klockan 09.00 och fick sedan sitta i en dagbur på jobbet tills det var dags för oss att åka hem vid 16.30. Eftersom han är så rädd för andra människor så var det en väldigt jobbig upplevelse för honom att sitta där hela dagen och ibland se andra skrämmande människor gå förbi utanför hans bur. Jag var inne och pratade med honom några gånger och jag gav honom lite mat. Men han ville varken äta eller prata med mig. Så det var väldigt skönt för honom att komma hem till tryggheten igen i kväll.  :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0