Plan och verklighet

Min varannan-ledig-mitt-i-veckan-dag i dag.
Planen var: Åka "hem" för att lämna bilen på verkstaden och medan den får nya bromsar ska jag hälsa på de gamla.
Som verkligheten blev: Lämnade bilen på verkstaden och hälsade på de gamla. Medan jag var där fick jag ett samtal från verkstaden som meddelade att det var inte bara bromsbelägg och bromsskiva som behöver bytas, bromsoket var också helt trasigt. Inget nytt bromsok fanns på plats men det kunde komma i morgon. Jag fick lämna kvar min bil där och låna en annan bil så att jag kunde ta mig hem. Efter lång arbetsdag i Söderköping i morgon måste jag alltså åka vidare "hem" för att byta bil och få tillbaka min. Dessutom kommer allt detta på grund av bromsoket att kosta ett par tusen kronor mer än vad jag hade räknat med. Yippie... Not!  :(

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0