Full fart

I dag satt jag hemma och jobbade. Det var lång telefonkö och vid ett tillfälle när jag satt och svarade i telefon såg jag att Arvid pysslade med något i hallen. Helt plötsligt börjar han att springa i panik. Då har han stuckit in huvudet i handtaget på min "jobbpåse" som har fastnat runt hans hals. Arvid blir ju så klart livrädd för påsen och försöker springa ifrån den. Som tur är så råkar jag just då vara mitt emellan två samtal så jag kastar ifrån mig lurarna och ska försöka att få bort påsen från Arvid. Men han blir då rädd för både påsen som sitter fast och för mig som följer efter honom, så han springer i panik runt i lägenheten och jag springer efter. Det gör i sin tur att de andra tre katterna blir rädda för det som händer och får lite panik de också. Efter några försök får jag till slut tag i Arvid och påsen när han försöker att gömma sig och då kan jag ta bort den från honom. Sedan var det bara att ta ett andetag och svara på nästa telefonsamtal i kön medan stackars Arvid låg en lång stund och återhämtade sig efter sin hemska upplevelse.  :/
Vem tror att det är långtråkigt att sitta hemma och jobba? Det var ju full fart här ett tag!  ;)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0