"Släkten dödar värst"

Arbetsveckan avslutades med en aktivitet tillsammans med arbetskollegorna i går kväll. Vi var på Söderköpings Brunn och åt tre-rätters middag samtidigt som vi löste en mordgåta, "Släkten dödar värst". Det började med en fördrink och efter att vi hade satt oss till bords spelades den första delen av skådespelet upp innan vi fick förrätten. Del två spelades upp innan varmrätten och del tre innan desserten. Sedan var det dags för utfrågning av de misstänkta och avslutningsvis fick vi skriva ner vem som vi trodde var mördaren och vad motivet till mordet var. Redan vid fördrinken så gissade jag rätt på mördaren, men när jag skulle skriva mördare och motiv så skrev jag en av de andra misstänkta. Synd när jag hade gissat rätt från början. Men jag hade inte rätt på motivet så jag hade ändå ingen chans att vinna även om jag hade skrivit rätt mördare.  :/
 
I dag körde jag ett BodyCombat-pass på förmiddagen och när det hade blivit mörkt på eftermiddagen gick jag tillsammans med en vän plus barn årets Vinterljus-promenad. Det var några minusgrader ute så det var skönt att komma in i värmen efteråt.
I morgon är min plan att lägga lite pussel, scanna foton och träna.  :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0