Välja ut minnen från de äldre

Ännu en regnig arbetsvecka är över. I morgon blir det inte det vanliga BodyCombat-passet på förmiddagen. I stället ska jag åka "hem" och gå igenom både mormors och pappas saker. Mormor flyttade ju till ett äldreboende för ungefär en månad sedan. Efter att pappa var på akuten och sedan ytterligare en sjukhusvistelse strax efter det så bor numera även han på ett korttidsboende. Så båda deras lägenheter ska tömmas på saker och då ska jag åka dit i morgon och titta igenom allt tillsammans med några av de andra i familjen. Jag har tydligen en kartong med saker som har stått i mormors förråd i många år. Jag har inte en aning om vad som är i den kartongen, så det blir lite spännande att titta i den. Sedan finns det några saker som jag skulle vilja behålla som minne, bland annat en väggklocka som ser ut som ett fickur. Det finns säkert några andra saker som jag också kan tänka mig att ta, men det beror ju lite på vad alla andra vill ha.
Trots att varken mormor eller pappa har gått bort än så känns det ju lite sorgligt och vemodigt att gå igenom deras saker.  :/

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0