Brev till min brevvän

Ledig-mitt-i-veckan-dag i dag. Då passade jag på att skriva ett brev. Ja, ett riktigt brev skrivet för hand på brevpapper.  :o)  Jag vet att det inte är så vanligt att skriva brev på det sättet nu för tiden, men jag och min engelska brevvän Catherine gör fortfarande det till varandra. Vi gör det inte så ofta längre, det blir kanske bara ett eller ett par brev var per år, men vi håller fortfarande liv i den traditionen. Vi har varit brevvänner sedan vi var i yngre tonåren. När vi läste engelska i skolan på den tiden hjälpte skolan till med att hitta brevvänner utomlands och jag och Catherine fann varandra och har hållit kontakten ända sedan dess. Hon har hälsat på mig en gång och jag har hälsat på henne två gånger. Först i England och sedan i Skottland efter att hon hade flyttat dit. Men det är många år sedan. Det skulle vara roligt att hälsa på henne snart igen.  :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0