Lite tungt nu

I går begravdes min mormors syster som gick bort på påskafton. Jag var inte med på begravningen, dels för att jag inte har träffat henne på många år, och dels för att jag redan hade ordnat med ledighet i dag så jag kunde inte vara ledig i går också.
Anledningen till att jag var ledig i dag var att jag skulle närvara vid begravningen av min klasskompis och vän som gick bort på skärtorsdagen. Jag ville delta på den eftersom vi gick i samma klass från lekis till nian, och för att vi i vuxen ålder har haft väldigt roligt tillsammans några år på Sweden Rock och vid andra tillställningar hos gemensamma vänner. Det var en fin men väldigt sorglig och ledsam ceremoni med musik av bland annat Scorpions och Billy Idol. Innan begravningsgudstjänsten började fick de som ville skriva en hälsning på kistan. Jag skrev ett citat av Jimmy, något som han sade till mig vid ett tillfälle en gång på Sweden Rock, men jag bytte ut mitt namn mot hans. Jag hoppas att han minns det och förstår vad jag menar med det.  :)
Förutom jag så var det två andra från klassen och även några gemensamma vänner som deltog på begravningen. Det känns bra att man kan minnas honom tillsammans med andra vänner vid ett sådant här tillfälle. Men jag kan ärligt säga att det har varit en väldigt jobbig dag i dag.  :´(
Som om det inte vore nog med detta så måste jag vara akut ledig på måndag också. Då behöver jag närvara vid planeringen av nästa begravning, och jag måste göra det eftersom det var en nära anhörig som gick bort i tisdags.
Det är lite tungt just nu...  :/

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0