Vitlöks-viltkorv och lakritsfudge

Idag åkte jag och min vän Mikael till julmarknaden på Ekenäs slott. Så mycket julkänsla var det dock inte med noll snöflingor på marken och åtta plusgrader i luften. Men trevligt var det i alla fall. Vi gick runt bland stånden i drygt en timma och provsmakade på det mesta som såldes där; olika sorters korv, pastej, lax, godis, mandlar, marmelad, senap, marsipan... Man kan faktiskt bli ganska mätt på att bara provsmaka en massa mat! Jag brukar vanligtvis inte handla så mycket på marknader, men idag investerade jag i en viltkorv med vitlöksmak och en strut med lakritsfudge. Smaskens! Dessutom köpte jag en sak som jag eventuellt ska ge till någon i julklapp. Men eftersom jag inte vet OM jag ska det än eller till VEM i så fall så vill jag inte berätta vad det är.  :)

Kommentarer
Postat av: Maria

Visst var laxen god! mamma köpte hem en och den försvann kvickt=)

2007-11-19 @ 16:19:26

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0