En dag på landet vecka 2

Den här veckan har bestått av lite blandade aktiviteter. Lite träning, lite shopping, fotbolls-VM för damer på tv-n, sim-VM på tv-n, bokläsning och en massa gos med kissarna.
I tisdags eftermiddag åkte jag "hem" och grillade hos min vän Mikael. I onsdags eftermiddag åkte jag "hem" igen och fikade och åt mat hos min kusin med familj. Min syster och systerdotter var också där.

I dag blev det äntligen en semesterdag på landet hos min vän Eleonor. Jag hade sällskap med vår vän Jimmie och hans dotter Alice dit. Vi började med frukost innan det var dags att gosa med kattungar. Lunch och lite fika intogs på flotten ute på sjön. Efter mera gos med kattungar tittade vi på korna och kalvarna i ladugården innan vi åkte hem.  :o)

I morgon blir det förhoppningsvis en dag på stranden.  :)

Gränna i lördags

I lördags var jag i Gränna igen. Den här gången för att överraska Maria´s sambo Henrik med lite firande i efterskott. Han fyllde nämligen 50 år i våras. Det var jag, syrran, Torgny, Isabelle, Maria och så klart Henrik.
Vi började med lite fika på eftermiddagen och sedan grillade vi på kvällen. Trevligt!  :o)

Planer för semestervecka nummer två beror lite på vädret. Det blev bokläsning till kl. 03.00 i natt (för att jag har semester och kan göra så då) och i dag blev det ett BodyCombat-pass vid lunchtid. Får se vad resten av veckan bjuder på.  :)

Scrapsaker och äventyrsgolf

Den första semesterveckan är redan slut.  :(
Jag har haft tre ganska lugna dagar. I onsdags passade jag på att omorganisera lite bland mina scrapsaker, och nu längtar jag jättemycket till scrapträffen vecka 36.
I går körde jag ett BodyPump-pass och fortsatte med pusslet som jag håller på med.
I dag var jag och min vän Agnes vid Bergs slussar och spelade äventyrsgolf. Jag vann med tre slag.  :o)  Vi avslutade med varsin glass medan vi satt på bryggan och tittade på båtarna. Trevligt!  :)

I morgon blir det som vanligt ett BodyCombat-pass på förmiddagen. Sedan ska jag åka till Gränna igen...

Första dagarna

De två första semesterdagarna är redan gjorda. I helgen körde jag två BodyCombat-pass, var på Cloettaboden i Gamla Linköping, läste ut en bok och påbörjade ett nytt pussel. Men helgen är ju helg och ingen semester.
Första semesterdagen var i går och eftersom vädret var väldigt växlande så passade jag på att gå på stan. Det gör jag väldigt sällan och fick lust att göra det nu när jag var ledig. Jag shoppade loss ordentligt; jag köpte en klänning på rea för 40:-.  ;o)
I dag blev det en tur till Gränna tillsammans med mor, kusin och kusinbarn. Vi hälsade på syster och systerdotter där vi fick både lunch och fika. Vi gjorde också som alla andra turister; gick runt bland de gamla husen och besökte både polkagristillverkning och andra små butiker.
Planer för i morgon? Vädret säger nog att det blir en lugn dag hemma med bokläsning och pusselläggande. Jag är också lite sugen på att sortera och organisera lite bland mina scrapsaker, så det finns en stor chans att jag gör det i morgon.  :)

King Kong

Äntligen! Nu har jag semester! Det firade jag med en "King Kong" tillsammans med min vän Agnes på Smultronstället i Söderköping efter jobbet i dag.  :)
Nu är jag ledig i fyra veckor. Jag har inga måsten, jag har bara lite lösa planer och det känns så skönt!  :o)

Full fart

I dag satt jag hemma och jobbade. Det var lång telefonkö och vid ett tillfälle när jag satt och svarade i telefon såg jag att Arvid pysslade med något i hallen. Helt plötsligt börjar han att springa i panik. Då har han stuckit in huvudet i handtaget på min "jobbpåse" som har fastnat runt hans hals. Arvid blir ju så klart livrädd för påsen och försöker springa ifrån den. Som tur är så råkar jag just då vara mitt emellan två samtal så jag kastar ifrån mig lurarna och ska försöka att få bort påsen från Arvid. Men han blir då rädd för både påsen som sitter fast och för mig som följer efter honom, så han springer i panik runt i lägenheten och jag springer efter. Det gör i sin tur att de andra tre katterna blir rädda för det som händer och får lite panik de också. Efter några försök får jag till slut tag i Arvid och påsen när han försöker att gömma sig och då kan jag ta bort den från honom. Sedan var det bara att ta ett andetag och svara på nästa telefonsamtal i kön medan stackars Arvid låg en lång stund och återhämtade sig efter sin hemska upplevelse.  :/
Vem tror att det är långtråkigt att sitta hemma och jobba? Det var ju full fart här ett tag!  ;)

Träning och grill

Jag började lördagen som vanligt med ett BodyCombat-pass. Efter dusch och ombyte åkte jag "hem" för att först få hjälp av min vän Mikael med att kolla om det har tillkommit någon felkod på bilen. Det hade det inte, det är samma som den har haft ett tag nu och som jag måste kolla upp på verkstad.
Sedan åkte jag hem till min kusin för att säga Hej och prata en liten stund.
Efter det åkte jag till min vän Anna för att grilla och umgås. Vädret var som gjort för att grilla och sitta ute på altanen hela kvällen, vilket vi självklart gjorde.  :)
I dag låg jag tre timmar i solen och sedan avslutade jag helgen med ett BodyCombat-pass till. Skönt!

En arbetsvecka kvar innan semester. Det är en "lång" vecka och jag får bara sitta hemma och jobba på tisdag. På grund av att vi är så få på jobbet veckan som kommer så måste jag vara på plats alla andra dagar. Jag ser inte fram emot att behöva åka dit fyra dagar, men när veckan väl är gjord, då är det 31 dagar till nästa gång!  :)

Ledig dag hos släkten

I går hade jag min ledig-mitt-i-veckan-dag och då passade jag på att hälsa på delar av släkten som jag inte träffar så ofta. Det blev lunch, fika och lite trädgårdshäng.
Det är redan bara en arbetsdag kvar den här veckan. Planer för helgen är två BodyCombat-pass och förhoppningsvis lite grillning hos min vän Anna på lördag kväll.  :)

Normala veckor

Efter en lugn helg har jag nu gjort första arbetsdagen på en normal "kort" vecka, nästa vecka är en "lång" vecka, och sedan är det semester!  :D