Lugn semestervecka

Förutom Fanta´s vaccination i måndags morse så har det varit en lugn semestervecka utan några speciella aktiviteter. Jag har tränat, lagt pussel, läst böcker, scrappat, tittat mycket på sommar-OS och klappat massor på kissarna.
I morgon blir det inte lika lugnt; då ska vi ha en SRF-reunion med pool-party.  :D

Sol, OS och spruta

Det har varit en lugn helg med ett BodyCombat-pass i går, tre timmar på stranden i dag och mellan det en massa OS på tv-n. Jodå, äntligen är sommar-OS 2020 igång ett år för sent på grund av Covid-19. Det är ett vanligt OS fast med betydligt mindre publik, eller i stort sett ingen publik alls. Men det är trots det roligt att det genomförs och det betyder att det kommer att bli en hel del tv-tittande på min semester.  :)
I morgon bitti ska jag och Fanta åka till mitt gamla jobb; det är dags för en vaccination.

Träff och sallad med utsikt

I går satte jag mig i bilen och susade söderut. Målet var Jönköping där jag skulle träffa några av mina före detta kollegor på AniCura Djursjukhuset i Jönköping. Vi träffades vid Vätterstranden där vi satt och åt, drack och pratade i 5,5 timma. Det var så roligt och trevligt att träffa dem igen!  :)
Efter övernattning hos Maria och Henrik åkte jag hemåt igen i morse. Jag stannade enligt överenskommelse hos syster & co. på vägen. Vi hade nämligen bestämt att jag, syster och systerdotter skulle äta lunch på Grännaberget. Jag åt en god räk- och laxsallad samtidigt som vi njöt av den fantastiska utsikten som är där.
Mätta åkte vi tillbaka hem till syster där det bjöds på jordgubbspaj och glass innan jag fortsatte hem till kissarna.  :)

Semesterdag på landet

I dag har jag haft en semesterdag på landet hos min vän Eleonor och hennes familj. Jag åkte dit tidigt så jag kom lagom för att äta frukost där. Sedan åkte Eleonor och jag till Vimmerby där vi shoppade och åt lunch. När vi kom tillbaka till gården spenderade vi ett par timmar i hammocken där vi tittade på deras fantastiska utsikt. Den tröttnar man aldrig på! Dagen avslutades med att jag blev bjuden på middag innan jag åkte hem. Det har varit en trevlig och skön dag, och nu ser jag fram emot fler bra semesterdagar.  :)

Välkommen, semester!

Nu har jag SEMESTER!  :D  Jag började semestern med att grilla hemma hos mig vän Anna efter jobbet i dag. Nu ser jag fram emot fyra sköna veckor med mycket slappande och en del roliga och trevliga aktiviteter.  :o)

Många timmar på stranden

Ledig-mitt-i-veckan-dag i dag och mer än +30 grader varmt ute. Jag spenderade nästan fem timmar på stranden och jag hade sällskap av Agnes som kom dit en timma efter mig. I dag blev det årets första dopp för mig. Gånger två. Japp, jag badade faktiskt två gånger. Skönt!  :)

Hög luftfuktighet

Det har varit väldigt högluftfuktighet en tid och den i kombination med det varma vädret ute har gjort träningspassen de senaste veckorna extremt svettiga. Jag svettas ganska mycket i vanliga fall på intensiva träningspass, men nu har jag svettats mycket mer och på ett annat sätt. Det är svårt att förklara hur jag menar, men det känns i alla fall annorlunda mot hur det brukar vara. Det har varit galet varmt på träningspassen.
När jag skulle köra BodyCombat-passet i går förmiddag var det så hög luftfuktighet att golvet var fuktigt och halt av kondens redan innan passet hade börjat!  :O

I dag har jag legat i solen på stranden vid Sandviks-badet några timmar. Det var bara andra gången i år, men det blir förhoppningsvis många fler dagar på stranden när jag har semester.  :)

Snart semester

Fredag igen och bara en arbetsvecka kvar innan det är dags för semester. Jag ska ha semester i fyra veckor. F Y R A veckor. Jag som inte har haft så mycket semester alls genom åren. Förra året hade jag tre veckor semester och det var nästan rekordlångt för mig. I år ska jag alltså ha fyra veckor. Men det ska faktiskt bli skönt.  :)

Kort dagsutflykt

I går gjorde jag en kort dagsutflykt tillsammans med två tjejer som jag har lärt känna på gymmet. En av dem har jag redan umgåtts lite med, men i går fick vi med oss den andra tjejen också.
Vi åkte till Brunneby Musteri och handlade lite i butiken där. Jag köpte en plommonmarmelad och fläderdricka. Marmeladen ska jag ha själv och drickan ska jag ge bort i present.  :)
På vägen tillbaka stannade vi vid Bergs Slussar och åt glass och tittade lite på båtarna i kanalen och på alla människor som solade och badade där. Det var trevligt att träffas och göra något vid sidan av träningspassen och att se varandra i vanliga fina kläder och inte i svettiga träningskläder.  ;)

Halvtid

Första halvlek är slut, nu har andra halvlek börjat. Så här i fotbolls-EM-tider kan man ju använda sig av fotbollstermer när man vill berätta att halva året har gått.  ;)