Dålig dag

Idag har jag haft en dålig dag. Det började redan när jag vaknade. Jag klev upp mycket senare än vad jag hade planerat (och jag som hade så mycket att göra!), och sedan strulade det mesta. När jag hade duschat kom jag på att jag skulle leta fram ett viktigt papper och det tog lite tid så jag insåg att jag skulle missa bussen. Tänkte att jag får ta nästa buss och började ta fram kläderna jag skulle ha på mig. Hade bestämt mig för att ha kjol (har det ganska ofta) och när jag skulle ta på mig strumpbyxorna fick jag se att de var smutsiga på ena benet. Det såg ut som en fläck smält choklad. Hur kan det bli så i garderoben? Det var ju bara att lägga dem i tvättkorgen och plocka fram ett par andra. Det tog också lite tid eftersom jag skulle hitta ett par strumpor som matchade det övriga som jag skulle ha på mig. Då insåg jag att jag skulle missa nästa buss också, så jag bestämde mig för att promenera till jobbet. Jag kom mycket försent.
Hade bestämt att jag skulle hämta lunch på ett matställe som idag hade Wallenbergare med potatismos. Gott! Men självklart var potatismoset slut när jag kom, så jag fick ta kokt potatis till i stället. Inte lika gott.
När jag kom hem skyndade jag mig att byta kläder för jag skulle åka och träna. Tog träningsväskan och gick ner till bilen. Bråttom, bråttom; passet skulle snart börja. Då var bilens ena framdäck plattare än plattast. Inte hjälpte det att pumpa det heller. Det var bara att ge upp och inse att det inte skulle bli någon träning i kväll. Dåligt slut på en dålig dag.

Nu ska jag sova och jag hoppas att morgondagen blir lite bättre...

Kommentarer
Postat av: bobokrull

haha, fy tusan va jobbigt, jag känner igen mig i det du skriver, inte det där med strumpbyxorna men att missa bussen :)

2007-10-22 @ 20:27:47

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0